Huomio

Terveydenhoidon palautepalvelussa on ollut vikaa vuoden ajan Kuopiossa

Kuopion kaupungin palautepalvelussa on ilmennyt ongelma, jonka vuoksi terveydenhoitoyksikön palautteet ovat tänä vuonna 2021 jääneet vastaamatta. Ongelma on liittynyt palautepalvelun käyttäjähallintaan, jolloin palautteiden muistutukset sähköpostilla eivät ole edenneet eteenpäin niiden käsittelijöille. Tilanne on nyt korjattu.

Terveydenhoitoyksikön palveluja ovat: Neuvolapalvelut, koulu- ja opiskeluterveydenhuolto, lasten ja nuorten kuntoutus ja terapiapalvelut, ravitsemussuunnittelu, kasvatus- ja perheneuvonta, seulontapalvelut, maahanmuuttajien terveydenhuolto, lasten poliklinikka sekä tarttuvat taudit ja rokotukset.

Tammi-lokakuun palautteisiin ei vastata – tee uudelleen tarvittaessa!

Kuopion kaupngin terveysviranomaiset vastaavat terveydenhoidon vuoden 2021 marras-joulukuun ajalta palautteisiin mahdollisimman pikaisesti. Sitä vanhempiin ja vanhentuneisiin palautteisiin ei enää vastata. Mikäli asiasi on edelleen ajankohtainen ja haluat varmistaa, että palautteeseesi terveydenhoidon yksikölle vastataan, voit antaa sen uudestaan osoitteessa https://palaute.kuopio.fi.

Olemme pahoillamme tapahtuneesta. Olemme myös varmistaneet, että jatkossa palautteisiin vastataan asianmukaisen ajan sisällä.

Lisätietoja Kuopion kaupungin paikkatietoinsinööri Marko Ahola, p 044 718 5549, marko.ahola@kuopio.fi.

HYVISFORUMIN TOIMITUS

Tämä on varsin ikävä ja monille tahoille erittäin opiksi otettava uutinen Kuopion kaupungin terveyshuollosta ja etenkin tietoliikenneyhteyksistä syyllistämättä ketään yksittäistä tahoa. Se kertoo, että digitalisaatio, kehittynyt tietoliikenne ja atk eivät ole toiminnaltaan sataprosenttisen varmoja. Vikoja voi tulla teknisten tai inhimillisten häiriöiden sekä jopa tahallisten hakkerointien ja sabotaasin vuoksi.

Siksi kannattaa jokaisen yhteydenoton tehneiden olla aktiivinen ja perätä, missä vastaus viipyy ellei sitä kuulu kohtuuajassa. Sama koskee mm. vastaussoittoja erilaisista palveluista niin kunnallisilta kuin yksityisiltäkin palveluntuottajilta. Missään tapauksessa ei pidä jäädä toimettomaksi ja antaa periksi, kuten tämäkin hämmästyttävä tapaus osoittaa. Miten voi vastauspalvelu olla lähes vuoden pimeänä! Eikö kukaan asianosainen ole välittänyt reklamoida ja antaa kriittistä palautetta – vai eikä sitä ole noteerattu mitenkään!? Toiste ei tällaista saa tapahtua, koska se nakertaa koko järjestelmän uskottavuutta

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *